Зміст інноваційної діяльності ЗДО №297
Робота з управління інноваційною діяльністю в ЗДО №297 направлена на виявлення та розвиток можливих інновацій; сприяння впровадженню передового педагогічного досвіду, сучасних інноваційних технологій; підвищення рівня професійної майстерності педагогів.
1. Щодо розвитку та виявленню можливих інновацій ЗДО.
У міжатестаційний період було узагальнено 3 досвіди роботи:-
- авторський стиль роботи інструктора з фізичного виховання Шевченко Ю.В. «Плавання на користь дітей»;
- авторський стиль роботи керівника гуртка Шумської Л.М. «Навчання дітей дошкільного віку основам хореографії».
В процесі узагальнення 3 досвіду роботи:
- вихователя Петрової Н.В. «Розвиток творчої уяви у дітей дошкільного віку під час розв’язання логічних завдань»;
- вихователя Артемякіної С.А. «Виховання любові до Батьківщини починається з дитинства».
2. Щодо впровадження ППД, інноваційних технологій.
Інструктор з фізичного виховання, сесри медичні з масажу та ЛФК, вчителі-логопеди, музичні керівники, практичний психолог використовують в роботі:
- елементи розвиваючої педагогіки оздоровлення В.Т. Кудрявцева;
- елементи суглобної гімнастики оздоровчої системи М.Норбекова;
- дихальна гімнастика Г.Стрельнікової, К.Бутейка;
- дотиковий масаж А.Уманської;
- елементи технологій М.Рунової, Г.Шалігіної;
- «Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей» М.М. Єфименка;
- ритмопластика;
- елементи хатха-йоги, су-джок терапії;
- цілющі мудри;
- елементи технології музичного виховання за системою К. Орфа;
- елементи технології музичного виховання за системою М.М. Шутя;
- пісочна терапія.
Вихователі використовують в практичній діяльності:
- ТРВЗ Г. Альтшуллера;
- методика використання схем-моделей у лексично-граматичній роботі К.Крутій;
- методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання Л. Шульга;
- спадщина В. Сухомлинського;
- палички Кюїзнера;
- логічні блоки Дьенеша.
3. Щодо підвищення рівня професійної майстерності педагогів.
Протягом декілька років педагогів ЗДО комбінованого типу №297, через різні форми методичної роботи (семінари, семінари-практикуми, тренінги, консультації, педагогічні виставки, методичні години, педагогічні читання тощо), було ознайомлено з вищезазначеними інноваціями та надано рекомендації щодо їх впровадження.
Протягом року проводяться заходи:
- оформлення тематичних ширм з інформацією щодо інноваційної технології, передового педагогічного досвіду, парціальних програм;
- «подорожі» на сайти інших ЗДО, з метою вивчення стилю роботи, досягнень колективу;
- майстер-клас для педагогів «Творчий портрет вихователя ЗДО»;
- конкурс «Мозаїка креативності» (створення предметно-розвивального середовища);
- анкетування батьків «Оцінювання умов діяльності ЗДО»;
- колективні перегляди інтегрованих занять, майстер – класів з питань упровадження інновацій;
- педагогічний тренінг «Крок до майстерності»
- консультативна допомога педагогам з використання інноваційних програм і технологій;
- оформлення карток-характеристик інновацій;
- інші заходи.